Imperfect Student




Hijrah Itu Berpindah
Wednesday 14 November 2012 | 07:32 | 0 Comments
Bismillahirrahmanirrahim | Assalamualaikum 



* Culik dari cik Google images *


Salam Maal Hijrah :D Let's hijrah to a better . Worship Allah . Trust Allah . Optimist to Allah . Be a soleh/solehah servant of Him . Peringatan untuk diriku jugak . InsyaaAllah , moga dipermudahkan oleh-Nya . ( Entri kali nih agak seciput . Maapp maapp )


Hijrah Satu Pengorbanan . ( Hadis )

Dari Abdullah bin Mas'yd , katanya : Rasulullah s.a.w bersabda : " Tiap-II Nabi yang diutus sebelum saya mempunyai pengikut-II dan sahabat-II yang terpilih dari umatnya masing-II ; mereka itu berpegang kepada contoh Nabinya dan turuti perintahnya ; kemudian setelah zaman itu berlalu mereka disambung oleh generasi yang hanya pandai berkata , tetapi tidak bekerja , dan bekerja tetapi tidak turuti pedoman-II Nabinya . Sesiapa menentang kaum itu dengan kekerasan , mukminlah dia . Menentangnya  dengan perkataan , mukminlah pula dan menentangnya dengan hatimu mukminlah juga ; dan telah habislah iman dari orang-II yang tidak menentang kemungkaran walaupun dengan hatinya "



- 1434 H . 2013 . A new chapter . A new beginning . A new hope . A new memories to make . But , remember , death is anytime -


Sekian , syukran ! Ampun berjuta ampun patik mohon sekiranya 'terseliuh' kata . Salam alaikum :)







Older Post Newer Post


Follow |Dashboard